Julkaistu 07.03.2007
Kirjoittanut Eero E. Karjalainen
Six Sigma ja Lean ovat molemmat liiketoiminnan parannusmenetelmiä tai tarkemmin liiketoimintaprosessien parannusmenetelmiä. Molemmilla on samanlainen tavoite – parempi prosessin suoritusarvo – mutta niiden fokuksena ovat eri prosessin elementit. Molemmat menetelmät ovat myös kärsineet "halpamyynnistä ja trivialisoinnista" ilman, että niiden saavutuksia olisi arvioitu objektiivisesti tai esitetty parempi menetelmä.
Julkaistu 24.01.2007
Kirjoittanut Tanja Karjalainen
Kuvittele mahdollisuutta, että omistaisit kristallipallon, jolla voit ennustaa tulevaisuutta. Tietäisit, mikä toimii ja mikä ei toimi yrittäessäsi luoda ja ylläpitää kasvua. Tietäisit, milloin olet kilpailukykyinen ja milloin tarvitaan ympäristön muutoksia. Tietäisit, kuinka ennaltaehkäiset väärälle reitille joutumista. Eikö olisikin fantastista? Voiko liiketoimintaa ennustaa (jollain tarkkuudella) eli tietää etukäteen, mikä tuottaa menestystä ja kuinka pysyä oikealla radalla?